[O1] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jm1964
    Classic
    • 2006
    • 21

    [O1] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

    na nasze drogi, na zimę felgi 15" z oponami 195/65/R15 to optymalny wybór.
    Pozdrawiam
    jm1964
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    #2
    [O1] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???

    Szukam oznaczenia kodowego "krótkiej" skrzyni 6 do tych silników (takiej co ma na 6 przy 3000 obr/min ok 165 km/h).
    Który to typ skrzyni? DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, FMQ, FMU, ERG, DRW?

    Proszę o konkretne odpowiedzi ujeżdżaczy mocnych TDI.
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...ERF bedzie niedlugo u mnie, ma ja takze Purchawa i jest dluga (240kmh przy 4000rpm to daje180kmh przy 3000rpm)

      Wedlug moich danych z silnikiem ARL w Golfie4 montowano:
      DRV, EFF, FEK, FEL, FMH, FMQ.

      Do ASZ:
      DRW, ERF, DRG, FEL, FMU, FMQ

      Z tego wiem ze "dluzsze 6" to:
      DRW, ERF

      Darek

      [ Dodano: Sob 12 Maj, 07 19:07 ]
      ...z ARL byly podobno tylko "krotkie 6" w ASZ bylo roznie i krotkie i dlugie.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • adaś
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2006
        • 876
        • Volkswagen

        #4
        Darius,
        Sorry za off-topic, ale ile bedzie cie kosztowal taki swap skrzyni i czy to b. duzo roboty. Czy podeszlaby ona tez do AHF? 6-biegowa skrzynia chodzi za mna juz od dawna.
        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...na Forum juz bylo pisane co wszystko potrzeba.
          Ale w skrocie: skrzynia, wybierak, rozrusznik, polosie, sprzeglo, odpowietrznik
          do tego cala masa dupereli.
          Jezeli nie masz doswiadczenia przy takim czyms sam bym nie probowal.
          Cena zalezy od miejsca gdzie to kupisz i w jakim stanie technicznym to bedzie.

          Nastepnym razem pytaj na priva bo kolega Jaro nam nogi z d..y powyrywa za OT.

          Darek
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #6
            Cholera np. FMH motowano i z ASZ i ARL. Jakie ma ona przełożenia?
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              Zamieszczone przez jaro4444
              Cholera np. FMH motowano i z ASZ i ARL. Jakie ma ona przełożenia?
              ...znajomy sprawdzal w ETOSie zebatka 6 biegu FMH=ERF 35/43.

              Darek
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                #8
                Pięknie Panowie tylko skrzynie 6 biegowe są trzywałkowe i mają dwa różne przełożenia główne, ale to taki mały szczegół :lol:

                [ Dodano: Nie 13 Maj, 07 17:25 ]
                Dobra mam, teraz tylko policzyć całkowite przełożenia bieg x główne :diabelski_usmiech

                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  ...uwazaj na ta liste jest juz dosyc stara powstala kiedy ARL i ASZ byly nowosciami na rynku motoryzacyjnym i nie do konca kompletna.

                  [ Dodano: Nie 13 Maj, 07 20:02 ]
                  Zamieszczone przez jaro4444
                  Pięknie Panowie tylko skrzynie 6 biegowe są trzywałkowe i mają dwa różne przełożenia główne, ale to taki mały szczegół
                  ...walek napedowy 5 i 6 biegu(ERF, FMH) Z=26 jest tez ten sam 02M 311 208 C.

                  Darek

                  [ Dodano: Nie 13 Maj, 07 20:04 ]
                  walek napedowy 1-4 biegu(ERF, FMH) Z=21 jest tez ten sam 02M 311 205 C.
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • jaro4444
                    Rider
                    • 2006
                    • 508

                    #10
                    No to sobie policzyłem dziś, jako punkt odniesienia posłużyła skrzynia 5 EGS montowana z silnikami ASV, skrzynia to daje na 5 przy 3000 obr/min prędkość licznikową 145 km/h. Zakładając, że to prawda można stwierdzić:
                    - montowane przy 130 i 150 KM PD skrzynie DRV=FEK (najkrótsze skrzynie) oraz ERG=FEL (minimalnie dłuższe) są bardzo krótkie. Na 1-5 są krótsze od EGS, a na 6 dają ok 160-161 km/h przy 3000 obr/min,
                    - skrzynia EFF jest to jakby opcja piatka + nadbieg :mrgreen: na 1-5 ma takie same praktycznie przełożenia całkowite jak EGS, na 5 daje 142 a na 6 - 171 km/h przy 3000 obr/min,
                    - skrzynia ERF=FMH jest już dłuższa minimalnie na każdym biegu od EGS i daje prędkości 148 km/h na 5 i 176 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
                    - najdłuższa skrzynia to DRW - jest identycznie zestopniowana jak EFF ale ma dłuższe przekładnie główne. Na tej skrzyni osiąga się 149 km/h na 5 i 180 km/h na 6 przy 3000 obr/min.

                    Więc sprawa jest w jednej kwesti jasna - skrzynie ERF, FMH i DRW odpadają bo są za długie.

                    Teraz pytanie - "krótkie skrzynie" są cholernie wolne na 1-3. Szybko kończą sie obroty silnika i trzeba się namachać biegami. Za to w zakresie 4-6 są fajnie rozstopniowane. Więc lepiej takie rozwiązanie czy skrzynie EFF będącą praktycznie piątką + 6 "nadbieg" ale już dłuższe przełożenie. Ciekaw jestem co się lepiej sprawdzi w praktyce z motorem VP ok 140-145 KM i ok 320 Nm?
                    Może jakieś sugestie?
                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      ...to zalezy przedewszystkim od twojego profilu jazdy
                      (autostrada, zwykle drogi, miasto), u mnie 60% stanowia autostrady, 30% drogi pozamiejskie i 10% miasto.

                      Darek
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      Pracuję...